piątek, 9 grudnia 2011

Stanisław Jerzy Lec „Myśli nieuczesane” (cytaty) (1)

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Sam widziałem raz cud. Było to wtedy, gdy obeszło się bez cudów.

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Burząc pomniki, oszczędzajcie cokoły. Zawsze mogą się przydać.

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Żeby śmierć można było na raty odespać!

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Pierwszym warunkiem nieśmiertelności jest śmierć.

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
A może Bóg sobie mnie upatrzył na ateistę?

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Ja jestem piękny, ja jestem silny, ja jestem mądry, ja jestem dobry. I ja to wszystko odkryłem!

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Niektórym ludziom należałoby wytoczyć proces myślenia.

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Uważajcie, satyrycy, z rodzeniem pomysłów! W filmie R. Claira "Niech żyje wolność" z roku 1931 brzmi refren jednej z ironicznych piosenek: „Le travail c'est la liberté", a w roku 1940 na bramie oświęcimskiego obozu pojawił się napis „Arbeit macht frei!"

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Gdybyż jeszcze kozła ofiarnego można było doić!

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
XI przykazanie: "Nie cudzosłów!"

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Co to jest Chaos? To ten Ład, który zniszczono przy Stworzeniu Świata.

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Nawet w jego milczeniu były błędy językowe.

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Można by wynaleźć karę dożywotniego więzienia obostrzoną sztucznym przedłużaniem życia.

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
On przypomina mi wesz na łysinie. Wokół pełno blasku - a jednak wesz.

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Myśli niektórych ludzi są tak płytkie, że nie sięgają nawet  i c h  głowy.

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Najwierniej podtrzymują mity - najmici.

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Każdy wiek ma swoje średniowiecze.

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Byle smród, co walczy z wentylatorem, uważa się za Don Kiszota.

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Ideę można  d o g m a t w a ć  do końca.

Lec Stanisław Jerzy; Myśli nieuczesane;
Jak ćwiczyć pamięć, by umieć zapomnieć?

1 komentarz: