niedziela, 20 listopada 2011

Franz Kafka „Głodomór”, „Wyrok”, „Proces”

Kafka Franz; Głodomór;
-... muszę głodować, nie potrafię inaczej, - rzekł głodomór.
- Popatrz no, - powiedział dozorca, - a dlaczego nie potrafisz inaczej?
- Ponieważ, - rzekł głodomór, uniósł nieco główkę i mówił wargami wydłużonymi, jak do pocałunku, wprost do ucha dozorcy, aby nic nie uronił, - ponieważ nie mogłem znaleźć potrawy, która b mi smakowała. Gdybym ją znalazł, wierz mi, nie starałbym się o wywołanie sensacji i najadłbym się tak jak ty i inni.

Kafka Franz; Głodomór;
... [Pantera] – to szlachetne ciało, wyposażone we wszystko co potrzebne, tak obficie, że niemal pękała skóra, zdawało się obnosić i wolność wraz ze sobą; zdawała się ona tkwić gdzieś w zębach, i radość życia buchała z jej paszczy takim żarem, że oglądającym się niełatwo było wytrzymać...

Kafka Franz; Wyrok;
Takim jestem i takim musi mnie przyjąć, nie mogę wykroić z siebie innego człowieka, który nadawałby się może lepiej do przyjaźni.

* * *
Kafka Franz; Proces;
Z kłamstwa robi się istotę porządku świata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz