wtorek, 22 listopada 2011

Norman Mailer „Amerykańskie marzenie”

Mailer Norman; Amerykańskie marzenie;
- Kiedy się mieszka ze zmarłymi, to zaczyna się umieć patrzeć na tamta stronę. I wie się, że jest taki konkretny dzień konkretnego roku, kiedy zmarli gotowi są cię przygarnąć. I trzeba z tego dnia skorzystać, bo jak się tego nie zrobi, to można umrzeć wtedy, kiedy nikt nie będzie na ciebie czekał i wtedy skazany będziesz na samotną wędrówkę. I dlatego kiedy przychodzi taki impuls, to tak mocno cię trzyma. Ja to wiem. Był już taki mój dzień i ja z niego nie skorzystałam. Pobiegłam do psychiatry.
- Może i trzeba skorzystać takiej szansy śmierci, konkretnego dnia. Może trzeba podjąć takie ryzyko, ale jeśli się ryzyko podejmie i mimo to, przeżyje ten dzień, to następnym razem już się nie ma ochoty na samobójstwo.

Mailer Norman; Amerykańskie marzenie;
Irlandczycy są jedynymi ludźmi, którzy potrafią płakać nad brudną, skażoną krwią całego świata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz