poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Jonathan Kellerman „Klinika”

Jonathan Kellerman, Klinika, Amber, Warszawa 1998, 304 s.

Alex Delaware prowadzi śledztwo w sprawie brutalnego zabójstwa Hope Devane - profesor psychologii, zagorzałej feministki i autorki kontrowersyjnych publikacji. Początkowo głównym podejrzanym jest mąż ofiary, a motywem - zdrada małżeńska. Stopniowo jednak Alex odkrywa, że zamordowana kobieta miała wiele sekretów i wielu wrogów. Zaczyna podejrzewać, że morderca przygotowuje kolejne uderzenie...

Jedna z ostatnich przeczytanych przeze mnie książek Kellermana, Strasznie się wymęczyłam czytając „Klinikę”. Początek ciekawy, to prawda, ale im dalej, tym nudniej i bardziej nieprawdopodobnie. Tak na dobrą sprawę podejrzany ujawniony zostaje bardzo szybko, potem dochodzą dziwne machinacje i oczywiście tajemnice ofiary.
Czułam niedosyt. Zbyt jawnie kierowane poszlaki, chociaż niby wskazywały różne osoby, mnie kojarzyły się jednoznacznie. Nie sądzę, żebym „przejrzała” schemat pana Kellermana, bo czytając wcześniej książki późniejsze o wiele łatwiej dawałam się wyprowadzić w pole. Ujmijmy to tak: jeśli ktoś dopiero zaczyna przygodę z Aleksem Delaware’em i Milo Sturgisem – nie powinien być rozczarowany... za bardzo. Mnie „Klinika” nie podobała się prawie wcale.
Moja ocena: 3.5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz